ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

            ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  7ου  ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΧΙΟΥ «ΓΙΩΡΓΗΣ ΚΡΟΚΟΣ»

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+/Δράση ΚΑ2 2020-2022 που υλοποιεί και συντονίζει το 7Ο Δημοτικό Σχολείο Χίου « Γιώργης Κρόκος» με θέμα «Democracy Begins at Home», το σχολείο μας υποδέχθηκε και φιλοξένησε τους εταίρους του προγράμματος από τις 14 έως τις 20 Νοεμβρίου 2021.

Αντιπροσωπείες τεσσάρων σχολείων από την Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία, και Τουρκία αποτελούμενες από εκπαιδευτικούς και μαθητές  συναντήθηκαν για πρώτη φορά με θέμα την ανάδειξη της ατομικής, εθνικής και Ευρωπαϊκής ταυτότητας ως στοιχείο της δημοκρατικής μας ταυτότητας.

Το πρόγραμμα εντός της σχολικής μονάδας περιελάμβανε:

  • Τελετή υποδοχής με τη συμμετοχή της χορωδίας του 7ου Δημοτικού Σχολείου Χίου υπό τη διεύθυνση του εκπαιδευτικού μουσικής του σχολείου μας Πέτρου Καρβούνη.
  • Ξενάγηση στο σχολείο από τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης.
  • Παρουσίαση της χώρας προέλευσης κάθε σχολείου, της πόλης στην οποία εδρεύει το σχολείο και του σχολείου το οποίο συμμετέχει στο πρόγραμμα από τους μαθητές κάθε ομάδας.
  • Παρουσίαση ενός παραδοσιακού χορού από κάθε χώρα. Η παρουσίαση του σχολείου μας συντονίστηκε από την εκπαιδευτικό φυσικής αγωγής Ρούλα Τσικολή.
  • Παρουσίαση των μαθητών με θέμα το εθνόσημο και τον Εθνικό ύμνο κάθε χώρας.
  • Παράθεση ελαφρού μεσημεριανού γεύματος με παραδοσιακές Ελληνικές γεύσεις από τους γονείς των μαθητών της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας.
  • Συναντήσεις για το σχεδιασμό και συντονισμό του διετούς προγράμματος, που θα συνεχιστεί με άλλες τέσσερις κινητικότητες εκπαιδευτικών και μαθητών στην Ιταλία, την Πολωνία, την Πορτογαλία και την Τουρκία κατά τα σχολικά έτη 2021-2022 και 2022-2023 .
  • Παρουσίαση της εκπαιδευτικού Αγγλικής γλώσσας και συντονίστριας του προγράμματος Κικής Καββάδα με θέμα τη σπουδαιότητα της αρχαίας κωμωδίας και της σάτιρας και τον ρόλο που διαδραμάτισαν στην αρχαία Ελλάδα σαν μέσο της ελεύθερης έκφρασης του λόγου – βασικού στοιχείου της δημοκρατίας.
  • Παράσταση των δύο τμημάτων της Ε’ τάξης με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί των τμημάτων Γιαννιτσάκη Αφροδίτη και Κατολέων Γιώργος σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής Ψαλτάκη Ματρώνα και τις εκπαιδευτικούς Αγγλικής γλώσσας Κική Καββάδα και Μαίρη Βλάσση, παρουσίασαν την αρχαία κωμωδία «Ειρήνη» του Αριστοφάνη, με απόδοση τόσο στην Ελληνική όσο και στην Αγγλική γλώσσα, προσαρμοσμένη στο μαθησιακό επίπεδο των μαθητών και με στόχο την πλαισίωση του εορτασμού του Πολυτεχνείου και εργαστηρίου με θέμα το ρόλο της αρχαίας κωμωδίας και της σάτιρας στην Δημοκρατία της Αρχαίας Ελλάδας.
  • Εικαστικό εργαστήριο με θέμα «δημιουργία Ευρωπαϊκού εθνόσημου του προγράμματος «Democracy Begins at Home» συνδυάζοντας στοιχεία από το εθνόσημο κάθε χώρας, υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτικούς εικαστικών και Αγγλικής γλώσσας του σχολείου μας, Σταυρούλα Κωστάκου και Μαίρη Βλάσση.
  • Επίσκεψη των πέντε αντιπροσωπειών στο Δημαρχείο της πόλης και συνάντηση με το Δήμαρχο κ. Σταμάτη Κάρματζη.

Παράλληλα την Τετάρτη 17 Νοεμβρίου  είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν και να ξεναγηθούν στο Μουσείο Μαστίχας, όπου πραγματοποιήθηκε και ξενάγηση των μαθητών της ΣΤ’ τάξης στην προσωρινή έκθεση που φιλοξενεί το μουσείο για τα 200 χρόνια  από την Ελληνική επανάσταση 1821-2021.

Η επόμενη συνάντηση του προγράμματος ERASMUS+/Δράση ΚΑ2 θα πραγματοποιηθεί τον Φεβρουάριο του 2021 στο Acate της Ιταλίας.

Ευχαριστούμε θερμά:

  • Τον κ. Σταμάτη Κάρματζη, Δήμαρχο Χίου
  • Το Γραφείο Τουρισμού Δήμου Χίου
  • Τον κ. Ιωάννη Μανδάλα, Δ/ντα Σύμβουλο της “MediterraMastihashop AE
  • Την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου
  • Το Μουσείο Μαστίχας του Πολιτιστικού Ιδρύματος Τραπέζης Πειραιώς
  • Τα τοπικά ΜΜΕ
  • Τους γονείς των μαθητών της Ε΄ και Στ΄ τάξης  που συνέβαλαν  στην παρασκευή και οργάνωση των γευμάτων που προσφέρθηκαν στις φιλοξενούμενες ομάδες μαθητών και εκπαιδευτικών.
  • Τους εκπαιδευτικούς της ΣΤ’ τάξης Βοξάκη Γιάννη και Μπιλάλη Σοφία και τους εκπαιδευτικούς της Ε’ τάξης Αφροδίτη Γιαννιτσάκη και Γιώργο Κατολέων για την πολύτιμη βοήθεια τους σε όλη τη διάρκεια των δράσεων του προγράμματος, καθώς και τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας για τη βοήθεια και τη στήριξη τους.